چرا گوشی های ال جی محبوبیت خود را از دست دادند؟

الجی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]بازار جهانی تلفن های هوشمند عرصه ای است که برخی از بزرگترین شرکت های جهان برای جذب مشتری و البته پول به صورت جدی با رقبا رقابت می کنند. به طور کلی ، ما در این مقاله برندگان این نبرد حماسی را از نزدیک دنبال می کنیم ، اما اکنون نگاهی خواهیم انداخت به برخی از تلفات مبارزات بی امان برای ارائه بهترین قیمت برای گوشی های هوشمند[/vc_column_text][vc_single_image image=”6237″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]در مورد غول های فناوری صحبت می کنیم که به نظر می رسد راه خود را گم نکرده اند. با نگاهی عمیق تر به برخی از این شرکت ها ، از LG شروع می کنیم.امروز ، در اولین مقاله از این سری ، ما به مواردی خواهیم پرداخت که باعث شده ال جی در این مسیر با کاهش فروش مواجه شود. ال جی همیشه یکی از مارک های بزرگ تلفن همراه در جهان به خصوص در آمریکای شمالی بوده است ، اما اخیراً ، چیزهای خوبی در این شرکت پیش نیامده است. در حالی که در سال 2014 LG Mobile از رکورد فروش خود شگفت زده بود، با کاهش 26 درصدی در سال 2018 در فروش گوشی های هوشمند و ادامه روند نزولی نسبت به سه ماهه قبلی ، باعث نگرانی جدی  سرمایه گذاران و مدیران شرکت شد.[/vc_column_text][vc_column_text]اولین ضربه جدی به شهرت ال جی در سال 2015 رخ داد. پرچمدار آن زمان ، G4 ، دارای مشکلاتی همچون بوت شدن و… که کاربران را وادار به جستجوی مراکز خدماتی می کند تا بتوانند دستگاه های خود را دوباره راهندازی کنند یا جایگزینی دریافت کنند. متأسفانه ، بسیاری از جایگزین های G4 با همان مسئله همراه بودند ، که این مثله باعث شد بسیاری از کاربران دیگر هرگز گوشی های هوشمند LG را در خریداری نکنند. ال جی سعی کرد با گوشی G5 رضایت مشتریان را دوباره جلب کند و تصمیم به شرط بندی در مدولار زد. دستگاه اجازه می دهد تا ماژول های مختلفی را در پایین تلفن متصل کنید و به عملکرد آن قدرت ببخشید. در حالی که بر روی کاغذ جالب به نظر می رسد ، اجرای LG از این ایده بسیار ضعیف بود ، و آن را به ضعف تلفن تبدیل کرد تا قدرت. ماژول های قابل تعویض از نظر تعداد و سودمندی محدود بودند و برای مصرف کنندگان غیرقابل انکار، چیزی که بعدها در موتورولا Z2 نیز دیدیم.[/vc_column_text][vc_single_image image=”6244″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]جانشین G5 ، LG G6 ، یک پیشرفت بزرگ نبود .وقتی که رقبای الجی در پرچم داران خود از  Snapdragon 835 استفاده میکردن الجی با رونمایی از  Snapdragon 821  در G6 از رقابت ناکام ماند.نیازی به توضیح نیست ، چنین نقص بزرگی را نمی توان در یک پرچمدار نادیده گرفت و این سومین شکست برای ال جی در جبهه پرچمداران بود.[/vc_column_text][vc_column_text]

نام ThinQ ایده خوبی نبود!

[/vc_column_text][vc_column_text]آخرین تکرار خط G، LG G7 ThinQ ، یک دستگاه بسیار خوب بودچیزی که در آن خوب نیست ، همانطور که بدون شک شما هم متوجه شده اید ، اسم آن است.ال جی تصمیم گرفت تا لوازم جانبی هوشمند خود را با نام تجاری ThinQ به نام آخرین تلفن های هوشمند پرچمدار خود ثبت کند. این به این معنا بود که به لطف فناوری هوش مصنوعی LG ، تلفن شما به راحتی با یخچال یا ماشین لباسشویی LG ارتباط برقرار خواهد کرد.در عوض ، این فقط سردرگمی کاربران را اضافه کرد.این اسم به قدری سخت بود که حتی مشخص نیست که چگونه نام تجاری ThinQ تلفظ می شود. بعداً در عمر باطری G7 ThinQ کشف شد که بهینه سازی صفحه نمایش به حدی خوب نبوده و باعث کاهش عملکرد باتری به حالت متوسط می شود.[/vc_column_text][vc_column_text]با این حال ، پرچمدار ال جی بیشتر از هر موقع زیر رادار کاربران پرواز می کرد و مردم به دنبال گوشی دیگری برای وسیله بعدی خود بودند. همراه با سری گوشی های G ، LG در سال 2015 شروع به انتشار گوشی های رده بالا تحت سری V خود کرد. خط V براساس نیاز مصرف کنندگان به باطری ساخته شده است و به LG این امکان را می دهد که آزمایش کند.دو مدل اول V10 و V20 برای دسترسی سریع به برنامه ها ، قابل توجه ترین صفحه ثانویه کوچکی در بالای گوشی تعبیه کرده بود ، این ویژگی منحصر به فرد که امروز به نظر می رسد “پدر بزرگ” تمام طراحی درجه یک مرسوم ، مد روز است.[/vc_column_text][vc_column_text]V10 و V20 مورد استقبال خوبی از طرف کاربران قرار گرفت ، اما این بخش عمده ای از درخواست و انتظارات کاربران نبود.این دستگاه ها در مقایسه با رقبای خود بزرگ بودند و به اندازه خوب ظاهر نمی شدند. باتری قابل تعویض  و با دوام و ضدآب بودن یکی دیگر از ویژگی های این سری بود، ولی این مزایا کاربران را توجیه به خرید نمی کرد.

از آن زمان ، ال جی مسیر را با احتیاط بیشتری طی می کند ، از این رو مدل V واقعاً تفاوت چندانی با مدل G و مهمتر از همه ، با دیگر پرچمداران موجود در بازار ندارد. عدم موفقیت برای هر دو خط شایعاتی را برانگیخت که ال جی در نهایت ممکن است این دو خط را ادغام کند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”6251″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”6250″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

رابط کاربری

در رابط کاربری نرم افزار ، LG  نیز عملکردی خاصی ای ندارد. الجی به دلیل پشتیبانی بسیار ضعیف برای انتشار بروزرسانی های مهم نرم افزاری برای گوشی های خود و رها کردن پشتیبانی ها به صورت کامل بعد از مدتی از انتشار، صرفاً به بروزرسانی های امنیتی گاه به گاه بسنده میکند. طبق گزارش AOSMark ، ال جی در رده بندی سازندگان تلفن های هوشمند در جایگاه شانزدهم قرار دارد. رابط اندرویدی اختصاصی UX در کنار سایر تولیدکنندگان ویژگی خاصی نیست ، اما منصفانه نیست به ان اشاره نکنیم. وقتی صحبت از دوربین ها می شود تلفن های هوشمند ال جی در مورد مشخصات فنی با هم همخوانی دارند و از آنهایی بودند که از لنزهای زاویه دید عریض استفاده می کردند. با این حال ، نرم افزار دوربین LG هنوز عقب مانده و جای ارتقا و تغییر را دارد این شرکت از اولین کسانی بود که عکاسی دستی را برای کاربرانی که می خواهند با تلفن های خود عکس های “حرفه ای” بگیرند ، بدون نصب برنامه های اضافه ، ارائه داد ، اما از آن زمان موفق به معرفی چیز هیجان انگیز نشده است. در حقیقت ، LG  زمان بسیاری را طول داد تا حالت پرتره را به تلفن های خود اضافه کند ، در عوض بر توسعه حالت های دوربین اپتیکال با هوش مصنوعی ساخته شده در آن متمرکز شود.آخرین ویژگی گوشی های ال جی با نام Triple Shot ظاهر شد و با هر یک از سه دوربین اصلی موجود در LG V40 به همراه نمایش پرده ای ویدئویی با ارزش ، دارای یک تصویر کشویی است ، اما انجام این کار خیلی طول می کشد. سودمندی این ویژگی جای سوال دارد.یکی دیگر از نقاط ضعف پرچمداران ال جی ، دوربین جلوی آنها است و همه ما می دانیم که برخی افراد چقدر به دوربین سلفی توجه دارند.[/vc_column_text][vc_single_image image=”6254″ img_size=”full”][vc_column_text]علی رغم اینکه آمار فروش گوشی های هوشمند الجی یک چهارم پس از دیگری کاهش  یافت ، به دلیل کاهش اعتماد مشتریان به نام تجاری ، ال جی برای رقابت با دیگر شرکت ها یک چیز خود را کاهش دهد و ان چیزی نبود جز: قیمت.ال جی بدون ارائه چیز هیجان انگیز برای ارائه و تمایز خود از رقابت ، می توانست با ارائه تلفن های پرچمدار با کیفیت و قیمت پایین تر، برنده برخی از درخواست های کاربران گمشده خود شود. درعوض ، این روند رو به افزایش قیمت ها بدون پشتیبان گیری از آنها با ویژگی های جالب توجه است که می تواند توجه مردم را جلب کند. Quad DAC برای اینکه Google را به معنای متقاعد کردن آنها برای خرید تلفن هوشمند بیشتر کند ، بیشتر کار خواهد کرد. با این وجود اگر انتظار دارید که گوشی های هوشمند LG به زودی ناپدید شوند، بخش موبایل تنها بخش کوچکی از LG Corp است. حتی اگر نتواند به عنوان یک واحد جداگانه درآمد کسب کند ، احتمالاً به عنوان یک ابزار بازاریابی نیز وجود خواهد داشت.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

ایماکالا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *