یک سوم از توسعه دهندگان ، بازی های خود را به دلیل شیوع کووید-19 به تاخیر انداخته اند

کووید-19

البته کاهش درآمد و استرس نیز بر توسعه بازی تأثیر گذاشته و باعث طولانی شدن این معضل شده است.

در نظرسنجی کنفرانس توسعه دهندگان بازی (که خود این کنفرانس هم به دلیل بیماری به صورت مجازی برگزار می شود) ، 33٪ از توسعه دهندگان ادعا می کنند بازی ای که به ساخت آن می پرداختند به تاخیر افتاده است و به دلایلی از جمله انتقال به منزل به منظور کار در خانه به عنوان علت اصلی این تأخیرها استناد میکنند. در این گزارش ، ادعا می شود که از ابتدای همه گیری ، 70 درصد از توسعه دهندگان مجبور شده اند که درخانه کار کنند.

یکی از پاسخ دهندگان میگفت که ، استودیوی خودش ، کارهایش را نسبتاً روان را از راه دور انجام می داد ، اما شرکت های شریک که از آنها عقب مانده بودند ، مسئول تأخیرها بودند. یکی از شرکت های شناخته شده در تنگنا قرار گرفته نیتندو است. در واقع سیستم صدور گواهینامه نینتندو با فشارهای وارد شده به آن توسط کرونا ویروس دست و پنجه نرم کرده است.

سایر موانع شامل عدم دسترسی به سخت افزار مورد نیا میباشد (برای مثال کیت های توسعه کنسول اغلب تحت سیاست های امنیتی شدید هستند که مانع از اسکان آنها به خانه می شوند ، به خصوص حال که نسل جدید این کنسول در دست ساخت بود ) و تلاش برای ضبط صدا و کارهای صوتی از خانه.

نکته ای که به آن اشاره شد ، مشکلات ناشی از “استرس محیط” است. همه گیری بیماری ترسناک است و باعث قفل شدن عملکرد این شرکت ها و ایجاد یک آشفتگی مطلق شده است ، در قرنطینه قرار گرفتن عده ای هم که غول مرحله آخر این مکافات به حساب می آید . بنابراین توسعه دهندگان نیز در تلاش هستند تا با استرس نیروهای کار خود و همچنین چالش های عملی که این وضعیت ارائه می دهد مقابله کنند. یکی از پاسخ دهندگان گفت که تلاش کرده است با “تشویق مردم به درخواست وقت مرخصی در صورت نیاز ، استراحت و سازماندهی فعالیت های اجتماعی از طریق کنفرانس ویدئویی برای جلوگیری از احساس بیش از حد انزوا” مبارزه کند.

 

حتی برای 46٪ از توسعه دهندگان که گفته اند بازی آنها به تعویق نیفتاده ، تأثیر کرونا ویروس به شدت احساس می شود. 41٪ ادعا کردند که از زمان شروع قرنطینه بازده کارکنان کاهش یافته اند ، 35٪ گفتند که خلاقیت آنها کاهش یافته است و تقریبا 41٪ گفتند که مجبورند ساعات طولانی تری را در خانه کار کنند. با نگرانی ، 26 درصد گفتند که از زمان شروع همه گیری ، کاهش در درآمد خانوارشان دیده شده است. یکی از پاسخ دهندگان گفت که آنها نتوانسته اند از عهده اجاره بها برآیند و “ممکن است در بهترین حالتی که ممکن است پیش بیاید مجبور شوند برای زنده ماندن به خانه پدر مادرشان بروند.”

از طرف دیگر ، تغییر کار به خانه ممکن است باعث ایجاد برخی تغییرات مثبت و دائمی در شیوه های کار شود. 12٪ از افراد سؤال شده گفتند که حتی در صورت رهاسازی واکسن ، حاضر به بازگشت به محل کار در آینده نیستند ، و بیشتر استودیوها برنامه های دائمی را در دستور کار خود قرار داده اند که هم کار از راه دور و هم ساعات انعطاف پذیر را امکان پذیر بسازند.

 

اگر به این نظر سنجی توجه کنیم  مشخص نمیشود که چه تعداد پروژه به تأخیر افتاده است و هیچکدام از آنها توسط GDC نامگذاری نشده اند. با این حال ، تعداد زیادی از عناوین پشت در خانه ها خفته اند که چندی از آنها عبارتند از :  Iron Man VR ، Sword Art Online: Aliciziation Lycoris ، درگاه رایانه ای Death Stranding’s ، The Dark Pictures: Little Hope و Mafia: Definitive Edition   ؛ همگی تأخیرهایی را به علت این بیماری از خود نشان داده اند.

 

 

پشتیبانی 1
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *